Få kontrol over adgangen til virksomheden eller hjemmet

Adgangskontrol

Har du behov for at kunne kontrollere adgangen til dit hjem eller til virksomheden, kan du få opsat en smart løsning med adgangskontrol. Der kan være mange årsager til, at man ønsker adgangskontrol. Ofte er adgangskontrol et vigtigt område for virksomheder, hvor der er behov for at styre, hvilke medarbejdere, der skal have adgang til forskellige rum. Adgangskontrol kan dog også bruges til private hjem eller lejlighedsopgange.

Adgangskontrolsystem

Hos Jysk Alarm & Sikring skelner vi mellem to typer adgangskontrolsystemer:
Simpel og almindelig

Simpel adgangskontrol

Et simpelt adgangskontrolsystem er særligt velegnet til privatpersoner eller til mindre virksomheder, der kun har behov for adgangskontrol på den første dør. Det kan eksempelvis være et håndtag med en briklæser eller kode, en app-løsning eller lignende.

Fordelene ved et simpelt adgangskontrolsystem er, at det er let at administrere. Ofte vil der være én administrator, som kan tilføje andre personer som brugere. Administratoren vil let kunne tilføje nye brugere eller fjerne brugere igen.

Avanceret adgangskontrol

Et avanceret adgangskontrolsystem er særligt velegnet til større virksomheder, eller når der skal være adgangskontrol på flere døre. Her samler adgangskontrolsystemet dørene sammen i ét system, der kan styres centralt af en eller flere administratorer.

Med et almindeligt adgangskontrolsystem kan der anvendes flere forskellige typer af adgangskontrol, så det er muligt at finde den løsning, der passer bedst til din virksomhed. Et almindeligt adgangskontrolsystem kan også kombineres med en videoovervågningsløsning samt et alarmsystem.

Adgangskontrol til virksomheder

I virksomheder kan der være forskellige behov for adgange. Det kan både være adgang til forskellige rum og områder, men det kan også være, at en medarbejder eller leverandør kun skal have adgang i et bestemt tidsinterval.

Et eksempel på adgang i et tidsinterval kan være fragtselskabet, der afhenter pakker eller en vareleverandør. De skal have adgang til lageret mellem kl. 06.00-08.00 samt 16.00-17.00. Et andet eksempel på almindelig adgangskontrol kan være for IT-chefen, der er den eneste, der skal kunne komme i serverrummet.

Adgangskontrol giver også mulighed for at tælle, hvor mange personer, der er kommet ind i et rum. Er der behov for også at tælle, hvor mange personer, der er gået ud ad rummet igen, er det også en mulighed. Det er også det, der kaldes for anti-passback.

Vil I være sikre på, at det er autoriserede personer, der har låst sig ind via adgangskontrolsystemet, kan dette kombineres med et kamera, der tager et billede af den person, der åbner døren. På den måde kan du også være med til at sikre, at det kun er de rette personer, der får adgang til det pågældende rum – hvis ikke, vil du have et billede af den uretmæssige person.

Det er næsten kun fantasien, der sætter grænser for de muligheder, du har med vores adgangskontrolsystemer. Har du ønsker til, hvordan et adgangskontrolsystem skal sammensættes for lige netop din virksomhed, så hjælper vi dig med at realisere denne plan.

Typer af adgangskontrol

Der findes en lang række forskellige muligheder for adgangskontrol. Nogle af de mest udbredte løsninger er adgangskontrol med brik, adgangskontrol med kode samt adgangskontrol med app. 
Derudopver er det også muligt at bruge fingeraftryk eller ansigtgenkendelse – eventuelt som tofaktorgenkendelse

Der er også mulighed for at kombinere to forskellige typer. Det har vi blandt andet gjort i retsbygninger, hvor der både skal bruges en brik og en kode for at få adgang til udvalgte rum. Denne løsning giver en ekstra sikkerhed, da man ikke er så sårbar, hvis en medarbejder taber sin brik.

Vi kan også levere en løsning, hvor du ikke behøver at være fysisk til stede, for at åbne en dør. Her vil du via din telefon kunne låse en dør op for eksempelvis en samarbejdspartner.

Adgangskontrol, forsikringskrav og sikringsniveau

For nogle virksomheder stiller forsikringen krav til adgangskontrol. I det tilfælde skal du være opmærksom på, at det er en Forsikring & Pension-certificeret ADK-installatør, der installere adgangskontrolsystemet. Er det ikke tilfældet, kan du risikere, at det får konsekvenser for en eventuel udbetaling.

Når der stilles et forsikringskrav, er det baseret på et sikringsniveau. Dette sikringsniveau definerer hvilke forhold, der skal opfyldes i forbindelse med implementering af adgangskontrol. Der stilles krav til, at ADK-systemet (adgangskontrolsystemet) skal have den klassificering, som sikringsniveauet angiver, samt at systemet giver samme sikkerhed for modstand mod opbrud, som en mekanisk enhed gør.

Du kan læse mere om kravene og adgangskontrol på sikringsguiden.dk.

Certificerede ADK-installatør

Hos Jysk Alarm & Sikring er vi certificerede ADK-installatører hos Forsikring & Pension. Det betyder, at vi må installere adgangskontrolsystemer/ADK-systemer, som en del af et forsikringskrav. Det er også din sikkerhed for, at alle regler om sikringsniveauer m.v. overholdes.

Klik på billedet nedenfor og se vores ISO certifikat:

certificeret installatør

Få et uforpligtende tilbud

Ønsker du adgangskontrol til dit hjem eller til din virksomhed, så kontakt os og hør mere om dine muligheder. Vi har mange års erfaring med at opsætte forskellige adgangskontrolsystemer til både private samt til større og mindre virksomheder.

Ring til os på 70 20 40 04 eller udfyld formularen – så kontakter vi dig til en uforpligtende snak om, hvilken adgangskontrolløsning, der passer til dit behov.